Krievija bloķē YouTube, reaģējot uz vācu kanāla RT TV slēgšanu

Krievija trešdien draudēja bloķēt YouTube un veikt citus atbildes pasākumus pēc tam, kad ASV video koplietošanas platforma bloķēja valsts raidorganizācijas RT kanālus vācu valodā.

Krievija pastiprina spiedienu uz ārvalstu tehnoloģiju milžiem, cenšoties vairāk kontrolēt tiešsaistes saturu savai vietējai auditorijai. Tajā pašā laikā tā uzsāka virkni centienu, lai paplašinātu savu ietekmi ārvalstīs, jo īpaši ar RT – agrāk pazīstamu kā Russia Today -, kas pārraida raidījumus un tīmekļa vietnes vairākās valodās.

YouTube otrdien Vācijas plašsaziņas līdzekļiem paziņoja, ka ir izdevis RT brīdinājumu par koronavīrusa dezinformācijas vadlīniju pārkāpšanu, un pēc tam slēdza divus kanālus par lietotāju noteikumu pārkāpšanu. Krievijas Ārlietu ministrija apsūdzēja YouTube “bezprecedenta mediju agresijas akta” izdarīšanā, ko, pēc tās teiktā, visticamāk atbalstīja Vācijas varas iestādes.

“Saskaņotu atbildes pasākumu pieņemšana pret Vācijas plašsaziņas līdzekļiem Krievijā … ne tikai šķiet piemērota, bet arī nepieciešama,” teikts ministrijas paziņojumā. “Mēs uzskatām, ka šie pasākumi ir vienīgais iespējamais veids, kā veicināt mūsu partneru interesi par konstruktīvu un jēgpilnu dialogu par šo nepieņemamo situāciju,” viņa piebilda.

YouTube “cenzūra”

Tad Krievijas mediju cenzūras aģentūra “Roskomnadzor” draudēja ierobežot piekļuvi “YouTube” Krievijā, apsūdzot uzņēmumu “cenzūrā”. Roskomnadzor paziņoja, ka nosūtīja vēstuli YouTube īpašniekam Google, “pieprasot pēc iespējas ātrāk atcelt visus ierobežojumus” no diviem kanāliem – RT DE un Der Fehlende Part.

Tajā teikts, ka ierobežojumi “pārkāpj informācijas brīvas izplatīšanas pamatprincipus”. Roskomnadzor sacīja, ka vietnē YouTube var tikt publicēts brīdinājums un “likums paredz pasākumus, lai ierobežotu pilnīgu vai daļēju piekļuvi”, ja šādi brīdinājumi tiek ignorēti.

Kremlis vairākkārt apsūdzējis ārvalstu īpašumā esošo sociālo mediju vietnes iejaukšanos Krievijas politikā, tostarp mitinot saturu, kas atbalsta ieslodzīto opozīcijas līderi Alekseju Navaļniju. Pirms šā mēneša parlamenta vēlēšanām Roskomnadzor bloķēja desmitiem ar Navaļniju saistītu vietņu, kuru organizācijas Krievijā ir aizliegtas saskaņā ar ekstrēmisma likumu.

READ  Preses krīze visā pasaulē

Tiesas uzlika virkni naudas sodu nesaderīgām platformām – tostarp Twitter, Google un Facebook -, un martā sāka palēnināt Twitter pakalpojumus. Valsts finansētais RT kanāls, kas tika atklāts 2005. gadā kā Russia Today, ir paplašinājies, iekļaujot raidorganizācijas un tīmekļa vietnes valodās, tostarp angļu, franču, spāņu un arābu valodā.

Tas izraisīja strīdus daudzās valstīs, tostarp ASV, kur tai bija jāreģistrējas kā “ārvalstu aģentam”, un Lielbritānijā, kur varas iestādes draudēja atņemt apraides licenci. Kanāls ir aizliegts daudzās valstīs, tostarp bijušajās padomju republikās Lietuvā un Latvijā.

RT piedāvā video tiešsaistē vācu valodā, bet vēl nav izdevies iegūt licenci raidīšanai Vācijā, izmantojot zemes vai satelīta signālus. Pagājušajā mēnesī Luksemburga atteicās piešķirt RT licenci, lai pārraidītu kanālu no valsts vācu valodā, jo tā darbība lielākoties bāzējās Vācijā.

Angelica Johnson

"Tīmekļa praktizētājs. Sašutinoši pazemīgs ēdiena entuziasts. Lepns twitter advokāts. Pētnieks."

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Back to top