ASV amatpersonas parādījās Latvijā aizliegtā neatkarīgā Krievijas kanālā

Nupat Latvijā aizliegtais neatkarīgais Krievijas televīzijas kanāls pārraidīja ASV amatpersonas, tostarp valsts sekretāru Antoniju Blinkenu, kurš… Es piedalījos intervijā Dažas dienas pirms Krievijas iebrukuma Ukrainā.

Televīzijai “TV Rain” jeb krievu valodā tulkojumā “Dožd” otrdien tika atņemta apraides atļauja valsts drošības un sabiedriskās kārtības apdraudējuma dēļ. uz Kijevas pasts minēts Latvijas Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes vadītājs Ivars Apollinjs sacīja, ka licence tika atsaukta, jo kanāls neapzinās “pārkāpumu nozīmīgumu un nopietnību un tāpēc nevar darboties Latvijā”.

Šāds lēmums pieņemts pēc tam, kad raidorganizācija Aleksejs Korosteļevs 1.decembrī lūdza skatītājus “palīdzēt daudziem”. [Russian] Karavīri, ieskaitot, piemēram, tikai pamata ekipējumu un aprīkojumu frontē.”

Par Korostilova vārdiem ātri atvainojās “Dožd” galvenais redaktors Tihons Džadko, kurš savā Telegram kanālā rakstīja, ka raidorganizācijas formulējums “rada skatītājā sajūtu”, ka kanāls palīdz Krievijas militārpersonām.

Radio Brīvā Eiropa minēts Dožd informācijas dienesta vadītāja Jekaterina Kutrikadze paziņoja, ka Korosteļevs tika atlaists viņa izteikumu dēļ ēterā.

Džadko piebilda, ka viņa kanāls “nekad nav bijis un nekad nebūs saistīts ar palīdzību Krievijas bruņotajiem spēkiem ar ekipējumu”.

2.decembrī Latvijas Valsts drošības dienests sāka izmeklēšanu, kuras rezultātā otrdien tika paziņots.

Pa kreisi valsts sekretārs Antonijs Blinkens atbild uz reportiera jautājumu preses konferencē Valsts departamentā 2022. gada 13. oktobrī Vašingtonā, DC. Labajā pusē Valsts departamenta pārstāvis Neds Praiss runā arī ar…


Čips Somodevilla/Getty; ENDRĪVS HARNIKS/AFP/Getty Images

ASV Valsts departamenta runasvīrs Neds Praiss, jautāts par Latvijas lēmumu a Brīfings otrdienViņš uzteica Latviju kā NATO sabiedroto un par to, ka tā nodrošina patvērumu trimdas krievu žurnālistiem, kuri sniedz Krievijas pilsoņiem “godīgu un neatkarīgu informāciju par Krievijas brutalitātes upuriem, apmēriem un apmēriem Ukrainā”.

READ  Kalendāra ziņojumi: "Beyond Dull Origins", Sveicieni TV titri

Vēlāk jautāts par to, vai Krievijas sabiedrība ir pelnījusi, lai tai būtu pieejama šāda informācija, Praiss sacīja, ka Latvijas valdība varētu runāt par “pamatojumu”, uz kura tā pieņēma lēmumu.

Viņš piebilda, ka ASV valdība sazinās gan ar Latvijas valdību, gan Dudžu.

“Kā jūs, iespējams, pamanījāt, vairākas amatpersonas, tostarp amatpersonas šajā ēkā, arī es, ir parādījušās Rain televīzijā,” turpināja Praisa. “Mēs kopumā uzskatām, ka krievu tauta Krievijā ir pelnījusi piekļuvi neatkarīgiem plašsaziņas līdzekļiem un tai ir nepieciešama.

“Taču, runājot par šo lietu starp TV Rain (Dožd) un Latvijas valdību, man vajadzēs jūs vērsties pie Latvijas valdības,” viņš piebilda.

Bez Blinkena un Praisa bijušais ASV vēstnieks Krievijā Džons Dž.Salivans Viņš parādījās arī TV Rain Intervijā žurnālistei Jekaterinai Kutrikadzei 2021. gada 28. janvārī.

TV Rain atzina Latvijas lēmumu izņemt savu kanālu no valsts ētera un apņēmās turpināt raidīšanu vietnē YouTube.

Kanāls tviterī paziņoja: “Mēs turpinām strādāt un uzskatām, ka visas pret mums vērstās apsūdzības ir negodīgas un smieklīgas.”

Kremlis Latvijas lēmumu vērtēja kā atbalsta zīmi Krievijas valsts medijiem.

“Daži vienmēr uzskata, ka ir labāka vieta par mājām, ka vienmēr ir vairāk brīvības nekā mājās,” žurnālistiem sacīja Kremļa pārstāvis Dmitrijs Peskovs. saskaņā ar Barons. “Šis ir viens no spilgtākajiem piemēriem, kas parāda, ka tās ir viltus ilūzijas.”