Militāras klases spiegprogrammatūra, kas atrodama žurnālistu un aktīvistu telefonos: ziņojums

Saskaņā ar jaunu ziņojumu mēģinājumos uzlauzt žurnālistu un aktīvistu viedtālruņus ir izmantota Izraēlas uzņēmuma licencēta militārā spiegprogrammatūra. Izmeklēšana Autors: Washington Post un 16 mediju partneri.

The Post svētdien ziņoja, ka spiegprogrammatūra, kuru Izraēlas uzņēmums NSO Group ir licencējis valdībām teroristu un noziedznieku izsekošanai, tika izmantota, mēģinot uzlauzt 37 tālruņus, kas pieder žurnālistiem, cilvēktiesību aktīvistiem, korporatīvajiem vadītājiem un divām sievietēm, kas ir tuvu noslepkavotais Saūda Arābijas žurnālists Džamals Khashoggi. Daži uzlaušanas mēģinājumi ir bijuši veiksmīgi.

Tālruņi tika iekļauti vairāk nekā 50 000 numuru sarakstā, no kuriem daudzi atradās valstīs, kuras, kā zināms, uzrauga savus pilsoņus un atzītos NSO grupas klientus, liecina izmeklēšana. Nav zināms, cik daudz tālruņa numuru sarakstā tika mērķēts vai uzraudzīts.

Parīzē bāzēta bezpeļņas žurnālistikas organizācija Amnesty International un Forbidden Stories varēja piekļūt sarakstam un dalīties tajā ar ziņu aģentūrām, kas izmeklēšanas ietvaros veica papildu pētījumus un analīzi.

Tomēr izmeklēšanā, kuras nosaukums ir Project Pegasus, teikts, ka Amnesty International drošības laboratorijas veiktā tālruņu tiesu ekspertīze atklāja, ka daudziem ir “cieša saikne starp laika zīmogiem, kas saistīti ar numuru sarakstā, un monitoringa sākumu, dažos gadījumos saīsināti. “Dažas sekundes.”

Laboratorija pārbaudīja 67 tālruņus, kuros, domājams, notika uzbrukumi, saskaņā ar izmeklēšanu 23 no tiem tika veiksmīgi atrasti un 14 uzrādīja ielaušanās mēģinājuma liecības.

Atlikušie 30 testi bija nepārliecinoši, daudzi no tiem bija saistīti ar tālruņu nomaiņu.

Kaut arī skaitļi sarakstā nav “attiecināmi”, rakstā teikts, ka žurnālisti četros kontinentos, izmantojot pētījumus un intervijas, varēja izsekot un identificēt vairāk nekā 1000 cilvēku vairāk nekā 50 valstīs.

Konstatētie skaitļi ir izsekoti vairākos arābu karaliskās ģimenes locekļos, vismaz 65 uzņēmumu vadītājos, 85 cilvēktiesību aktīvistos, 189 žurnālistiem un vairāk nekā 600 politiķiem un valdības ierēdņiem.

Kā ziņots, šajā sarakstā bija valstu vadītāji un premjerministri.

Sarakstā esošo žurnālistu vidū ir žurnālisti, kas ārzemēs strādā CNN, The Associated Press, The Voice of America, The New York Times, The Wall Street Journal, Bloomberg News un Le Monde Francijā un Financial Times Londonā. Un Kataras salā. .

NSO grupa noraidīja konstatējumus vai izmeklēšanu kā pārspīlētu un nepamatotu, ziņo laikraksts. Tā arī apgalvoja, ka tā nedarbojas ar spiegprogrammatūru, kuru izmanto klienti, un “nav ieskata” viņu izlūkošanas centienos.

Uzņēmums paziņoja, ka tā klienti ir 60 izlūkošanas, militārās un tiesībaizsardzības aģentūras 40 valstīs, ziņo laikraksts. Tomēr klienta konfidencialitātes pienākumu dēļ tā neatklās sīkāku informāciju par kādu no tiem.

READ  Pārstāvis Maiks Valcs aicina SOK pārvietot Pekinas spēles

Ross Schultz

"Kaislīgs ceļojumu cienītājs. Mūzikas cienītājs. Profesionāls organizators. Ārštata sociālo mediju aizstāvis. Alus evaņģēlists."

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Back to top