Vācija bloķē Krievijas valsts raidorganizāciju RT

Vācija ir aizliegusi Krievijas valsts raidorganizācijas RT kanālu vācu valodā, kas ir valsts apraides regulators. teica trešdiena.

Šāds solis noticis pēc tam, kad Vācijas mediju uzraugs MABB decembra vidū, mazāk nekā nedēļu pēc tā palaišanas, atcēla RT DE raidīšanu no Eiropas satelītu tīkla. RT DE joprojām bija pieejams tiešsaistē un, izmantojot mobilo lietotni.

Vācijas Licencēšanas un uzraudzības komisija (ZAK) paziņoja, ka tā aizliedz RT DE raidīt, jo tai “nav piešķirta vai pieprasīta” licence, kas prasīta plašsaziņas līdzekļu likumā.

“Organizācija un izplatīšana [RT DE] tādēļ ir jāpārtrauc, izmantojot tiešraides straumi internetā, mobilās un viedtelevīzijas lietotni RT News un satelītu,” teikts ZAK paziņojumā.

Krievijas ārlietu ministrs Sergejs Lavrovs pagājušajā nedēļā aicināja savu Vācijas kolēģi Annalenu Bērboku atturēties no “diskriminējot RT” un brīdinājums par Maskavas „atbildi”.

Vārdā nenosaukts avots Krievijas valdībā ziņu aģentūrai sacīja, ka Maskava varētu atriebties ar “pasākumiem pret vāciešiem, kas strādā Krievijā”.

RT galvenā redaktore Margarita Simonjana nosauca Vācijas soli par “pilnīgu absurdu”.

Galvenās redaktores vietniece Anna Belkina solīja pārsūdzēt aizliegumu Vācijas tiesā, vienlaikus turpinot pārraidīt no Maskavas, ziņo valsts ziņu aģentūra RIA Novosti.

Kanāls paziņoja, ka tā galvenā mītne atrodas Maskavā, un ir norādījis uz Serbijas licenci kabeļtelevīzijas un satelīta pārraidei, kas, pēc RT teiktā, ļauj pārraidīt to Vācijā.

Regulators tomēr norādīja, ka kanāla operatoram, kas atrodas Berlīnē, nav “likumīgas atļaujas saskaņā ar Eiropas tiesību aktiem”.

Serbijas Elektronisko plašsaziņas līdzekļu regulatīvās iestādes (REM) vadītājs stāstīja Krievijas valsts mediji decembrī nesaskatīja iemeslu Vācijas aizliegumam.

Valsts finansētais RT, kas tika atklāts 2005. gadā ar nosaukumu “Russia Today”, ir paplašinājies ar raidorganizācijām un vietnēm tādās valodās kā angļu, franču, spāņu un arābu.

READ  Iestudējums: latviešu aktrise Elza Gauja ir pēcprodukcijā ar savu debijas filmu

Rietumvalstis to apsūdzējušas dezinformācijas un Kremlim draudzīgas propagandas izplatīšanā.

Tas ir izraisījis domstarpības daudzās valstīs, tostarp ASV, kur tai bija jāreģistrējas kā “ārvalstu aģentam”, un Lielbritānijā, kur varas iestādes ir draudējušas atsaukt apraides licenci.

Kanāls ir aizliegts vairākās valstīs, tostarp bijušajās padomju republikās Lietuvā un Latvijā.

AFP sniedza ziņojumus.

Prunella Bishop

"Radītājs. Kafijas cienītājs. Interneta cienītājs. Organizators. Popkultūras geek. TV ventilators. Lepns foodaholic."

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Back to top