Krievijas varasiestādes lūdz arestēt izmeklēšanas žurnālistu: WRAL.com

Krievijas varas iestādes cenšas arestēt ievērojamu pētniecisko žurnālistu, kas liecina par valdības pastiprinātu spiedienu uz neatkarīgiem plašsaziņas līdzekļiem, opozīcijas atbalstītājiem un cilvēktiesību aktīvistiem.

Krievijas Federālais drošības dienests FSB ceturtdien izplatīja paziņojumu, kurā apsūdzēja ziņu vietnes The Insider dibinātāju un galveno redaktoru Romānu Dobrohotovu par Krievijas robežas nelikumīgu šķērsošanu Ukrainā pagājušajā mēnesī par “esošo kontrolpunktu apiešanu”.

FSB paziņoja, ka plāno iekļaut Dobrohotovu meklējamo personu sarakstā “ar mērķi arestēt un saukt pie kriminālatbildības”. Ja Dorbukhutovam tiks izvirzītas apsūdzības un notiesāts, viņam var draudēt līdz diviem gadiem cietumā.

Dobrohotova advokāte Jūlija Kuzņecova neatkarīgajam Krievijas telekanālam Dožd teica, ka žurnālists kopš 23.septembra atrodas FSB meklēto personu sarakstā.

Ceturtdienas rītā Krievijas mediji ziņoja, ka policija veica reidu Dobrohotova un viņa vecāku mājās. Pēc advokāta Kuzņecova teiktā, žurnālista sieva tika nogādāta nopratināšanai. Dogged ziņo, ka uz nopratināšanu tika aizvests arī Dobrokhotova tēvs.

Pirms diviem mēnešiem Dobrokhotova dzīvokļos un vecākos atkal notika reids – saistībā ar neslavas celšanas lietu. Šīs kratīšanas tika veiktas vairākas dienas pēc tam, kad The Insider pasludināja “ārvalstu aģentu” – apzīmējumu, kas veic papildu valdības pārbaudi un kurā ir izteikta nicinājuma pieskaņa, kas varētu diskreditēt saņēmēju.

Latvijā reģistrētais Krievijas ziņu izdevums “Insider” sadarbojies ar izmeklēšanas grupu “Bellingcat” pie tādiem skaļiem gadījumiem kā bijušā krievu spiega Sergeja Skripaļa un Krievijas opozīcijas līdera Alekseja Navaļnija saindēšanās ar nervu līdzekļiem.

Pēdējos mēnešos valdība ir izraudzījusies vairākus neatkarīgus plašsaziņas līdzekļus un žurnālistus par “ārvalstu aģentiem” un veikusi reidu vairāku ievērojamu reportieru mājās. Izdevējs, kas publicēja izmeklēšanas ziņojumus par apsūdzībām korupcijā un ļaunprātīgā rīcībā, ko veikušas Krievijas augstākās amatpersonas un Putinam pietuvinātie uzņēmumu vadītāji, ir aizliegta kā “nevēlama” organizācija.

READ  Tā nozīme ir apdraudēta, Apvienoto Nāciju Organizācija virzās uz jaunu paaudzi

Divi citi ziņu izdevumi tika slēgti pēc tam, kad varas iestādes viņus apsūdzēja par saikni ar “nevēlamām” organizācijām.

Tomēr Kremlis ir noliedzis, ka tas nomāc plašsaziņas līdzekļu brīvības, un uzstāj, ka apzīmējums “ārvalstu klients” netraucē tirdzniecības vietu darbību.

Prunella Bishop

"Radītājs. Kafijas cienītājs. Interneta cienītājs. Organizators. Popkultūras geek. TV ventilators. Lepns foodaholic."

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Back to top