Vai jūs domājat, ka 8 stundas gulēt ir labākais? Padomā vēlreiz! | zinātne | Padziļināti ziņojumi par zinātni un tehnoloģiju | DW

Lielākā daļa no mums to ir pieņēmuši kā likumu: pilnvērtīgs nakts miegs pieaugušam cilvēkam nozīmē astoņas stundas. Bet tas var nebūt taisnība, kad cilvēki sasniedz noteiktu vecumu.

Pētnieku komanda no Kembridžas Universitātes Apvienotajā Karalistē un Fudanas Universitātes Ķīnā atklāja, ka septiņas stundas miega var būt ideāls miega daudzums pusmūža un vecāka gadagājuma cilvēkiem.

plkst Žurnālā publicēts pētījums novecojoša dabaPētnieki atklāja, ka septiņas stundas miega ir vislabākā kognitīvajai darbībai un labai garīgajai veselībai.

Pētnieki pārbaudīja datus no gandrīz 500 000 dalībnieku vecumā no 38 līdz 73 gadiem un atklāja, ka nepietiekams, bet arī pārmērīgs miegs ir saistīts ar sliktāku kognitīvo darbību un sliktu garīgo veselību.

Pētījuma dalībnieki ziņoja par saviem miega modeļiem, kā arī atbildēja uz jautājumiem par viņu labklājību un garīgo veselību. Viņi pabeidza vairākus kognitīvos uzdevumus, kas pārbaudīja apstrādes ātrumu, vizuālo uzmanību, atmiņu un problēmu risināšanas prasmes. Un tiem, kuri guļ septiņas stundas bez pārtraukuma, bija labāki rezultāti.

Tomēr ir viens brīdinājums: 94% dalībnieku bija baltie, tāpēc nav skaidrs, vai rezultāti attiecas uz cilvēkiem ar krāsu un citu rasi vai kultūru.

Vēl viens svarīgs faktors ir konsekvence. Vislabākie rezultāti tika novēroti cilvēkiem, kuriem bija nelielas miega režīma svārstības ilgākā laika periodā un kuri noturējās par septiņām stundām.

Citiem vārdiem sakot, četras stundas gulēt pirms lielas sanāksmes nevar “kompensēt” ar 10 stundu miegu nākamajā naktī.

Pārtraukts miegs: demences risks

Barbara Sahakian, Kembridžas universitātes profesore un . teica: Pētījuma līdzautors.

Pētnieki teica, ka miega trūkums, visticamāk, kavēs smadzeņu detoksikācijas procesu. Viņi arī saka, ka lēna viļņa traucējumi vai dziļš miegs var būt atbildīgi par kognitīvo pasliktināšanos.

READ  Kā rīt noskatīties, kā Džeimss Vebs izklāj savu saules aizsargkrēmu

Ja dziļais miegs ir traucēts, tas ietekmē atmiņas nostiprināšanos, un tas var izraisīt amiloīda, proteīna, uzkrāšanos, kas, ja tas nedarbojas, kā vajadzētu, var izraisīt “sapīšanos” smadzenēs, kas raksturīgi dažām demences formām.

Nepietiekams vai pārmērīgs miegs var būt riska faktors izziņas pasliktināšanās vecumā.

“Lai gan mēs nevaram viennozīmīgi apgalvot, ka pārāk maz vai pārāk daudz miega izraisa kognitīvas problēmas, mūsu analīze, šķiet, atbalsta šo ideju,” sacīja Jianfengfeng, smadzeņu zinātnieks un Fudanas universitātes profesors. “Bet iemesli, kāpēc gados vecāki pieaugušie piedzīvo sliktu miegu, šķiet sarežģīti, ko ietekmē ģenētiskā sastāva un mūsu smadzeņu struktūras kombinācija.”

Miega ilgums ietekmē smadzeņu struktūru

Pētnieki aplūkoja arī smadzeņu attēlveidošanu un ģenētiskos datus, taču šie dati bija pieejami tikai mazāk nekā 40 000 dalībnieku.

Šie dati parādīja, ka miega daudzumu var saistīt ar atšķirībām smadzeņu reģionu struktūrā, piemēram, hipokampā, kas ir smadzeņu atmiņas un mācīšanās centrs, un precentrālajā garozā, kas ir atbildīga par brīvprātīgu kustību veikšanu.

Tā kā Alcheimera slimības un demences risks – novecošanās slimības, kas saistītas ar kognitīviem traucējumiem – ir saistītas ar miega ilgumu, pētnieki teica, ka ir nepieciešams vairāk darba miega zinātnes jomā.

“Meklējot veidus, kā uzlabot miegu gados vecākiem pieaugušajiem, var būt izšķiroša nozīme, lai palīdzētu viņiem uzturēt labu garīgo veselību un labsajūtu, [their] Izvairīšanās no izziņas pasliktināšanās, īpaši pacientiem ar psihiskiem traucējumiem un demenci.

Montāža: Zulfiqar Abani

Angelica Johnson

"Tīmekļa praktizētājs. Sašutinoši pazemīgs ēdiena entuziasts. Lepns twitter advokāts. Pētnieks."

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Back to top