Ukrainietis Zelenskis aizliedz 3 TV kanālus ar Krievijas finansējumu

Trešdien Ukrainas prezidents Volodimirs Zeļenskis noteica sankcijas valsts vadošajiem plašsaziņas līdzekļiem par “cīņu pret propagandu”.

Trešdien tvītī Zeļenskis paziņoja, ka trīs TV kanālu – 112 Ukraina un tās reģionālo meitasuzņēmumu ZIK, NewsOne un plašsaziņas līdzekļu, kas uztur Novosti, pārraides ir apturētas uz pieciem gadiem, jo ​​tām ir Krievijas finansējums.

“Sankcijas ir grūts lēmums. Ukraina stingri atbalsta vārda brīvību, nevis agresorvalsts finansēto propagandu, kas grauj Ukrainu ceļā uz Eiropas Savienību un eiroatlantisko integrāciju. Cīņa par neatkarību ir cīņa informācijas karā. par Eiropas patiesību un vērtībām, ”sacīja Zelenskis.

Kijeva paziņoja, ka kopš 2014. gada, kad Maskava anektēja Krimas pussalu un atbalstīja separātistus Ukrainas austrumos, konflikts, kas prasījis vairāk nekā 13 000 cilvēku, ir kļuvis par regulāru Krievijas dezinformācijas mērķi.

Aizliegums stājās spēkā trešdienas agrā stundā pēc tam, kad Zeļenskis izdeva dekrētu par sodu piemērošanu prokrieviskajiem likumdevējiem Tarass Kozakam un astoņiem viņa meitasuzņēmumiem, tostarp trim TV stacijām. Kanāli oficiāli pieder Kusakam, taču tie ir saistīti arī ar spēcīgo deputātu Viktoru Medvedčuku, tuvu Krievijas prezidenta Vladimira Putina sabiedroto.

Zeļenska pārstāvis trīs TV kanālus raksturoja kā “propagandas instrumentu” un teica, ka viņi saņem finansējumu “no Krievijas”.

“Šis medijs ir kļuvis par vienu no instrumentiem karā pret Ukrainu, tāpēc tas tika aizliegts, lai aizsargātu nacionālo drošību,” Facebook rakstīja organizācijas pārstāve Džūlija Mendela.

Daži kritiķi uzskata, ka solis, kas notika dienu pēc tam, kad cita bijušā padomju republika Latvijā notrieca vairākus Krievijas televīzijas kanālus, apslāpē vārda brīvību. Kremļa pārstāvis Dmitrijs Peskovs nosodīja aizliegumu, sakot, ka tas pārkāpj starptautiskos standartus.

Saskaņā ar Reuters citētajiem paziņojumiem Peskovs žurnālistiem sacīja: “Mēs varam nosodīt tikai šīs Ukrainas varasiestāžu darbības”.

READ  Aiovas universitātes absolvents nopelnīja Amerikas Kinoakadēmijas balvas nomināciju, izmantojot filmu sociālajām pārmaiņām

Aizliegtie televīzijas kanāli, kurus satricināja lielākā daļa kabeļtīklu, kritizēja, viņuprāt, “politisko atriebību pret noraidītajiem plašsaziņas līdzekļiem”. Ukrainas telekanāla 112 vietnē publicētajā kopīgajā paziņojumā viņi teica, ka situācija valstī neuzlabosies, ja Zeļenskis slēgs “nevēlamos” kanālus.

Medvedčuks žurnālistiem sacīja, ka aizliegums ir nelikumīgs. Viņš teica: “Saskaņā ar Ukrainas likumiem sankcijas nevar piemērot Ukrainas pilsoņiem un uzņēmumiem.”

Bijušais komiķis Zelenskis pie varas nāca 2019. gadā pēc solījuma pabeigt karu Ukrainas austrumos. Bet viņa nespēja ātri izpildīt šo apņemšanos, cita starpā, pēdējos mēnešos viņam un viņa valdošajai partijai samazinājās.

Atsevišķā paziņojumā deputāts Vadims Rabinovičs paziņoja, ka opozīcijas platforma Life for, prokrieviska politiskā partija Ukrainā, ir sākusi procedūras Zelenska atlaišanai šī lēmuma dēļ, kuru viņš raksturoja kā “mēģinājumu aizvērt muti tiem, kas paaugstināt patiesību. “Anatolija (AA).

Prunella Bishop

"Radītājs. Kafijas cienītājs. Interneta cienītājs. Organizators. Popkultūras geek. TV ventilators. Lepns foodaholic."

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Back to top