Pētījumi liecina, ka slikts miegs var palielināt astmas attīstības iespējamību

Abonējiet CNN Guli, bet labāks biļetens sērija. Mūsu septiņu daļu ceļvedis satur noderīgus padomus, kā panākt labāku miegu.



CNN

Jauns pētījums liecina, ka slikta miega kvalitāte un kvantitāte var radīt lielāku astmas attīstības risku.

Iepriekšējie pētījumi jau ir parādījuši, ka astma mēdz izraisīt miega problēmas, taču pētnieki vēlējās noskaidrot, vai šī saikne darbojas citā veidā – tas ir, vai veids, kā kāds guļ, ietekmē astmas attīstības iespējamību. Pētījums publicēts pirmdien BMJ Open Respiratory Research.

teica bērnu alergologs Dr Amal Asaad, Sinsinati bērnu slimnīcas medicīnas centra alerģijas un imunoloģijas nodaļas asociētais direktors. Viņa nepiedalījās jaunākajā pētījumā.

Lai veiktu izmeklēšanu, pētnieki aplūkoja grupu datus no 2006. līdz 2010. gadam ar vairāk nekā 450 000 cilvēku. AK Biobank, Liela biomedicīnas datubāze un pētniecības resurss, kas seko ilgtermiņa populācijām. Pētīto cilvēku vecums bija no 38 līdz 73 gadiem, teikts ziņojumā.

Pēc 10 gadu novērošanas gandrīz 18 000 cilvēku pētījumā tika diagnosticēta astma, liecina pētījums. Datu analīze parādīja, ka cilvēkiem ar ģenētisku noslieci un sliktiem miega ieradumiem bija divas reizes lielāka iespēja saslimt ar astmu nekā cilvēkiem ar zemu riska grupu.

Ja jums ir ģenētiska nosliece, astmas attīstības risks ir par 25% līdz 30% lielāks, sacīja Dr. Huanita Mora, Čikāgā dzīvojoša alergoloģe/imunoloģe un Amerikas plaušu asociācijas pārstāve. Pētījumā nepiedalījās.

Pētījumā teikts, ka ir labas ziņas: ir pierādīts, ka veselīgi miega modeļi ir saistīti ar mazāku astmas attīstības risku neatkarīgi no ģenētiskās jutības.

Pētnieki piebilda, ka cilvēkiem ar augsta riska gēniem un labiem miega modeļiem bija nedaudz mazāks astmas attīstības risks nekā cilvēkiem ar zemu ģenētisko risku un sliktiem miega modeļiem.

READ  SpaceX raķete palaida orbītā 53 Starlink satelītus un nolaidās jūrā

Pētījuma autori raksta, ka, uzraugot un ārstējot miega apstākļus, veselības aprūpes speciālisti var samazināt astmas attīstību. Saskaņā ar pētījumiem, uzlabojot miega īpašības, 19% astmas gadījumu var novērst.

Mora piebilda, ka šis atklājums arī norāda uz pastiprinātu nepieciešamību ārstiem un medmāsām runāt ar saviem pacientiem ar astmu par viņu miega ieradumiem, lai noskaidrotu, vai viņu uzvedība pastiprina simptomus.

Asads teica, ka galvenais, lai izprastu šo pētījumu, ir izprast mijiedarbību starp ģenētiku un uzvedību.

Viņa piebilda, ka pētnieki aplūkoja visas nelielās DNS izmaiņas, kas kādam varētu radīt lielāku astmas attīstības risku. Šie marķieri un riski gēnos kļūst par tā saukto cilvēka poligēno riska rādītāju.

Asads sacīja, ka lielākā daļa cilvēku nezina savu ģenētisko rādītāju par to, cik viņiem ir nosliece uz astmas attīstību, un tā vietā apzinās tikai savu simptomu smagumu.

Mora sacīja, ka cilvēki var sekot līdzi izraisītājiem un saasinātājiem, no kuriem viens ir miegs, lai optimāli kontrolētu astmu.

Viņa piebilda, ka atklājumi var uzsvērt labas miega higiēnas nozīmi ikvienam neatkarīgi no astmas ģenētiskajiem faktoriem.

Iekaisums var būt aiz miega nozīmes astmas kontrolē vai profilaksē, liecina pētījums.

Pētījumā teikts, ka astma parasti tiek uzskatīta par hronisku iekaisuma slimību. Iepriekšējie pētījumi liecina, ka problēmas ar miega ilgumu un bezmiegu ir saistītas ar hronisku iekaisumu.

Miega traucējumi ir saistīti arī ar hronisku stresa reakcijas aktivizēšanos, kuras daļai ir galvenā nozīme astmas attīstībā, teikts pētījumā.

Saskaņā ar ASV Slimību kontroles un profilakses centru datiem pieaugušajiem katru nakti ir nepieciešams vismaz septiņas stundas gulēt.

Daudziem cilvēkiem tas nenotiek – 1 no 3 amerikāņiem cieš no miega trūkuma. Saskaņā ar Slimību kontroles un profilakses centru.

READ  Webb teleskops ir veiksmīgi palaidis saules vairogu tenisa korta lielumā

Bet jums nevajadzētu koncentrēties tikai uz kvantitāti – svarīga ir arī kvalitāte.

Sliktas miega kvalitātes pazīmes ietver nejūtas atpūtu pat pēc pietiekami daudz miega, bieža pamošanās nakts laikā un miega apnojas simptomu parādīšanās. Miega traucējumi (piemēram, krākšana vai elsa pēc gaisa),” sacīja CDC.

Šeit spēlē labi miega ieradumi.

CDC iesaka konsekventi iet gulēt un celties tajā pašā laikā, uzturēt guļamistabu ērtu un tumšu, kā arī izvairīties no elektroniskām ierīcēm pirms gulētiešanas.

Saskaņā ar CNN 2021. gada stāstu, ērta istaba parasti nozīmē vēsu telpu – aptuveni 60–67 grādi pēc Fārenheita (15–20 grādi pēc Celsija).

Rutīna, kas sagatavo jūs gulēšanai, ir paredzēta ne tikai bērniem, kuriem pirms gulētiešanas ir nepieciešama vanna un snauda. Atpūta ar pazīstamām aktivitātēm ir lielisks veids, kā signalizēt visu vecumu smadzenēm, ka ir pienācis laiks atpūsties, šī gada sākumā CNN sacīja bērnu miega eksperts Ariels Viljamsons, Filadelfijas Bērnu slimnīcas psihologs.

Jums vajadzētu arī izvairīties no lielām maltītēm, kofeīna un alkohola pārāk tuvu gulētiešanas laikam un būt aktīvam dienas laikā, lai labāk gulētu.

Eksperti saka, ka, ja neviena no šīm izmaiņām neuzlabo miegu, iespējams, ir pienācis laiks apmeklēt ārstu.

Angelica Johnson

"Tīmekļa praktizētājs. Sašutinoši pazemīgs ēdiena entuziasts. Lepns twitter advokāts. Pētnieks."

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Back to top