Krimas bāzē no klaiņojošas lodes gāja bojā oficiāls Krievijas žurnālists | Kara ziņas starp Krieviju un Ukrainu

Svetlana Babajeva bija mediju grupas Rossija segodņa biroja vadītāja Simferopolē, otrajā lielākajā Krimas pilsētā.

Apšaudē Krievijas okupētajā Krimā militārajā poligonā gājis bojā Krievijas žurnālists, kurš strādāja ar ievērojamu Kremļa atbalstītu mediju grupu, paziņoja Maskavas amatpersonas un valsts mediji.

Piektdien nogalinātā Svetlana Babajeva vadīja valstij piederošās mediju grupas “Rossija segodņa” biroju Krimas otrajā lielākajā pilsētā Simferopolē, kuru Krievija 2014.gadā anektēja no Ukrainas.

Krievijas ziņu aģentūra RIA Novosti un tās meitasuzņēmums Krievijā Segodņa piektdien ziņoja, ka Babajeva gāja bojā no klaiņojošas lodes apšaudes laikā militārajā poligonā.

Sīkāka informācija par žurnālista nāvi netika sniegta. Prokremliskie darbinieki sociālajos tīklos slavē Babajevu.

Krievu Krimas valdnieks Sergejs Aksjonovs viņas nāvi nosauca par neatgriezenisku zaudējumu.

“Svetlana ir daudz darījusi, lai sabiedrībai darītu zināmu realitāti par to, kas notiek Hersonas apgabalā,” sacīja Ukrainas dienvidos, kuru galvenokārt okupē Krievija, Hersonas apgabala vadītājs Vladimirs Saldo.

“Es tevi ļoti mīlu, Sveta,” savā Telegram lapā raksta Krievijas ārlietu pārstāve Marija Zaharova.

Ukraina ieviesa sankcijas pret mediju grupu “Rossija segodņa”, nosaucot tās izpilddirektoru Dmitriju Kiseļovu par “valdības propagandas centrālo figūru, kas atbalsta Krievijas spēku izvietošanu Ukrainā”.

RIA Novosti publicētajā paziņojumā Kiseļovs norādīja, ka Babajeva ir “silts cilvēks, kurš stingri atbalstīja Krieviju” un “vēlējās atbalstīt mūsu varoņus”.

Aģentūra norādīja, ka Babajeva iepriekš bija RIA Novosti Lielbritānijas un ASV biroja direktore un vietnes Gazeta.Ru galvenā redaktore. Gazeta.Ru pauda cieņu bijušajam galvenajam redaktoram, kurš, pēc viņu domām, ir “augstākā līmeņa profesionālis”.

Krievija piektdien turpināja represijas pret neatkarīgiem žurnālistiem, pasludinot telekanāla Düzd prezidenti Natāliju Sindjevu par “ārvalstu aģentu” kopā ar diviem viņas kolēģiem žurnālistiem.

READ  Konkurences padome piešķīra Akropolis Group beznosacījumu apvienošanās atļauju, lai iegādātos tirdzniecības centru Alfa Rīgā, Latvijā

Sindjevas, Vladimira Ruminska un Jekaterinas Kutrikadzes vārdi parādījās jaunākajā Krievijas Tieslietu ministrijas “ārvalstu aģentu” sarakstā.

Ministrija norādīja, ka šie trīs tika pievienoti viņu “politisko aktivitāšu” dēļ.

TV Dožd tika atklāts 2008. gadā, atspoguļojot opozīcijas un protestu kustības Krievijā, un pērn pats kanāls tika klasificēts kā “ārvalstu aģents”.

Visi galvenie neatkarīgie mediji Krievijā, tostarp radiostacija Eho Moskvi un TV Doždj, tika slēgti vai apturēja savu darbību valstī.

“Dožd” beidza savu darbību Krievijā un apturēja raidījumus no Krievijas ar emocionālu šovu 3. martā, nepilnas divas nedēļas pēc Maskavas iebrukuma Ukrainā.

Kanāls atsāka raidīt 18. jūlijā no studijām kaimiņvalstī Latvijā.

Kopš kara sākuma Ukrainā Krievija ir ieviesusi likumu, kas paredz līdz 15 gadiem cietumā par tādu informācijas publicēšanu par militārpersonām, kuras varas iestādes uzskatījušas par nepatiesām, piemēram, iebrukuma Ukrainā nosaukšanu par karu, ko Kremlis pavēlējis darīt. noņemts. To dēvē par “speciālo militāro operāciju”.

Prunella Bishop

"Radītājs. Kafijas cienītājs. Interneta cienītājs. Organizators. Popkultūras geek. TV ventilators. Lepns foodaholic."

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Back to top