Krievija ieceļ medijus, reportierus par ārvalstu aģentiem

Krievijas varasiestādes piektdien par “ārvalstu aģentiem” iecēla izmeklēšanas plašsaziņas līdzekļus un vairākus žurnālistus, palielinot spiedienu uz valsts neatkarīgajiem plašsaziņas līdzekļiem pirms parlamenta vēlēšanām septembrī.

Tieslietu departaments paziņoja, ka ir pievienojis tiešsaistes ziņu vietni The Insider un piecus žurnālistus savam “ārvalstu aģentu” sarakstam – apzīmējumam, kas vairāk piesaista valdību un veic spēcīgu nomierinošu nozīmi, kas varētu diskreditēt saņēmējus.

Latvijā reģistrētais Insider ir publicējis izmeklēšanu par apgalvojumiem par Krievijas amatpersonu korupciju un ļaunprātīgu izmantošanu, par iespējamu Krievijas slēptu rīcību Ukrainā un Sīrijā un par Krievijas opozīcijas līdera Alekseja Navaļnija saindēšanu.

Krievijas prezidenta Vladimira Putina ienaidnieks Navaļnijs tika arestēts janvārī, atgriežoties no Vācijas, kur viņš piecus mēnešus atveseļojās pēc nervu izraisītāja saindēšanās, kuru viņš vaino Kremlī – apsūdzību Krievijas amatpersonas noraida.

Komentējot Krievijas Tieslietu ministrijas lēmumu, vietne sacīja, ka tā turpinās darboties kā parasti, darbojoties saskaņā ar Latvijas likumiem.

Tieslietu departaments rīkojās saskaņā ar likumu, ko izmantoja, lai NVO un personas raksturotu kā “ārvalstu aģentus”, kuri saņem ārvalstu finansējumu un iesaistās darbībās, kuras brīvi raksturo kā politiskas.

Cits likums tiek izmantots, lai aizliegtu grupas, kas tiek uzskatītas par “nevēlamām”, un padarītu dalību tajās par noziedzīgu nodarījumu. Tas ir izmantots, lai aizliegtu 41 grupu, tostarp opozīcijas grupas un ārvalstu NVO, un pavisam nesen Proekt Publisher, tiešsaistes izmeklēšanas plašsaziņas līdzekļus.

Piektdien Tieslietu departaments iecēla divus Proekt žurnālistus un vēl trīs žurnālistus par ārvalstu aģentiem.

Bija vēl divas populāras neatkarīgas tirdzniecības vietas – Meduza un VTimes, kuras iepriekš tika nosauktas ārvalstu klientiem. Vēlāk VTimes tika slēgts, savukārt Meduza uzsāka kolektīvās finansēšanas kampaņu.

Krievija arī izmantoja likumu, lai uzliktu lielus naudas sodus ASV finansētajai Radio Brīvā Eiropa / Radio Liberty par to, ka tā nav identificējusi savu materiālu, ko ražojuši ārvalstu aģenti. Raidorganizācija lūdza iejaukties Eiropas Cilvēktiesību tiesā.

READ  Laikmetīgo deju sērijas "Tornado" pirmizrāde gaida "Radio Naba" / Article / LSM.lv.

Krievijas varas iestādes pirms septembra vēlēšanām ir izdarījušas spiedienu uz opozīciju un neatkarīgajiem plašsaziņas līdzekļiem, kas tiek plaši uzskatīti par svarīgiem Putina spējai konsolidēt savu valdību pirms valsts 2024. gada prezidenta vēlēšanām.

Pagājušajā mēnesī Maskavas tiesa aizliedza opozīcijas līdera Navaļnija dibinātās organizācijas, nosaucot tās par ekstrēmistiskām. Tiesas spriedums liedza cilvēkiem, kas saistīti ar Navaļnija pretkorupcijas fondu un viņa izplatīto reģionālo tīklu, meklēt valsts amatus. Daudzi Navaļnija sabiedrotie bija cerējuši kandidēt uz vietām Parlamentā 19. septembra vēlēšanās.

Autortiesības © 2021. Visas tiesības aizsargātas. Šī vietne nav paredzēta lietotājiem, kas atrodas Eiropas Ekonomikas zonā.

Hale Hodgson

"Profesionāls problēmu risinātājs. Smalki burvīgs bekona cienītājs. Gamer. Avid alkohola nerd. Mūzikas taktika."

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Back to top