Jauns pētījums liecina, ka kartupeļi ne vienmēr ir kaitīgi — tas viss ir tikai gatavošanas procesā

Jauns pētījums dalās ar zināmu līdzjūtību Bēdīgi slavens dārzenis: kartupeļi.

Viņš atklāja, ka kartupeļu pagatavošanas veids, tostarp tas, ko cilvēki tiem pievienoja, ir saistīts ar tiem 2. tipa cukura diabētsnevis pats “pazemīgais” dārzenis.

Pētījums tika publicēts Amerikas Diabēta asociācijas recenzētajā žurnālā Diabetes Care veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem.

ĀBOLU DIENA…un 4 citi lieliski rudens ēdieni, kas ir veselīgi un garšīgi

Iepriekšējie pētījumi ir parādījuši saistību starp diabētu un kopējo kartupeļu uzņemšanu.

Austrāliešu pētnieku komanda, ko vadīja Dr. Nikola Bondono no Edītes Kovanas universitātes Uztura pētījumu un veselības inovāciju institūta, pētīja saistību starp dārzeņu ēšanu un 2. tipa cukura diabēta sastopamību.

Jaunā pētījuma dalībnieki pētījuma sākumā aizpildīja 192 punktu “Pārtikas biežuma anketu”. Pētnieki pētīja saistību starp kartupeļu patēriņu un 2. tipa diabētu.
(iStock)

Pētnieki arī pētīja saistību starp kartupeļu patēriņu un 2. tipa diabētu.

Vairāk nekā 54 000 dalībnieku vecumā no 50 līdz 64 gadiem tika pieņemti darbā no Dānijas diētas, vēža un veselības kohortas, kas pārbaudīja saistību starp uztura sastāvdaļām un saslimt ar vēzi un citas hroniskas slimības.

Uztura padomi, kas padara jūs jutīgu un garšīgu

Pētījuma sākumā dalībnieki aizpildīja 192 vienumu pārtikas biežuma anketu.

Līdzautors Pratiks Pokharels, doktorants, kurš strādāja pie darba analīzes, sacīja, ka tie, kas piedalījās, atzīmēja, cik bieži viņi ēduši noteiktu ēdienu pēdējo 12 mēnešu laikā.

“Pēc tam pārtikas un barības vielu uzņemšana tika kvantificēta, izmantojot standarta receptes un programmu FoodCalc,” Buharels pastāstīja Fox News Digital.

Ēdot vairāk dārzeņu, var samazināties diabēta risks

Pētnieki atklāja, ka tiem, kuri lietoja visvairāk dārzeņu, bija par 21% mazāks risks saslimt ar 2. tipa diabētu, salīdzinot ar grupu, kurā dārzeņu patēriņš bija vismazākais, pēc pielāgošanās dzīvesveidam un demogrāfiskajiem mainīgajiem lielumiem.

Viņi arī atklāja, ka dalībniekiem, kuri patērēja visvairāk kartupeļu, bija par 9% lielāks risks saslimt ar 2. tipa diabētu, salīdzinot ar grupu, kas ēda vismazāko dienas daudzumu.

Galvenais ir vārīti kartupeļi

“Kad mēs atdalījām vārītus kartupeļus no kartupeļu biezeņa, frī kartupeļiem vai kartupeļu čipsiem, vārīti kartupeļi vairs nebija saistīti ar paaugstinātu diabēta risku. Tam vienkārši bija nulles efekts,” paziņojumā presei sacīja Buharels.

Vienkāršas Ziemassvētku receptes no Stīva Duke

Pētījumā atklājās, ka tie, kas ēda visvairāk kartupeļu, patērēja arī vairāk sviesta, sarkanās gaļas un bezalkoholiskos dzērienus, kas, kā zināms, palielina 2. tipa diabēta risku.

“Kad tas tiek aprēķināts, vārīti kartupeļi vairs nav saistīti ar diabētu,” Bukharel piebilda ziņu izlaidumā.

“Tie ir tikai frī kartupeļi un kartupeļu biezeni, pēdējais, visticamāk, tāpēc [they’re] Parasti to gatavo no sviesta, krējuma un tamlīdzīgiem materiāliem.

Lielākā daļa cilvēku neēd pietiekami daudz dārzeņu

Apmēram 90% pieaugušo nesatiekas Augļu un dārzeņu ieteikumiSaskaņā ar jaunākajām ASV Lauksaimniecības departamenta uztura vadlīnijām.

Eksperti saka, ka šie ir vislabākie ēdieni jūsu sirdij

Vadlīnijas iesaka lielākajai daļai pieaugušo patērēt “divas tases” augļu un “divarpus tases” dārzeņu dienā.

Tiek parādīts augļu un dārzeņu klāsts.  Amerikas Sirds asociācija iesaka, ka augļiem un dārzeņiem vajadzētu aizpildīt pusi no jūsu šķīvja vienā ēdienreizē.

Tiek parādīts augļu un dārzeņu klāsts. Amerikas Sirds asociācija iesaka, ka augļiem un dārzeņiem vajadzētu aizpildīt pusi no jūsu šķīvja vienā ēdienreizē.
(iStock)

Eksperti iesaka katru dienu izdzert četras pusglāzes porcijas augļu un piecas pusglāzes porcijas dārzeņu, lai šos ieteikumus īstenotu praksē.

Amerikas Sirds asociācija iesaka, ka augļiem un dārzeņiem katrā ēdienreizē jāaizpilda puse no jūsu šķīvja, lai sasniegtu šos mērķus.

Labākie augļi un dārzeņi jūsu veselībai atbilstoši uzturam

“Vienai tasei neapstrādātu lapu zaļo dārzeņu vai ceptiem kartupeļiem jābūt aptuveni beisbola bumbas vai vidēja izmēra dūres izmēram,” savā tīmekļa vietnē piebilda līga.

READ  Vai man ir nepieciešams veikt COVID-19 testu, ja esmu vakcinēts?

Mums ir nepieciešams dažādot savu uzturu

Bukharels iesaka ēst dažādus ēdienus.

“Ir laba ideja baltos rīsus un makaronus aizstāt ar vārītiem kartupeļiem, jo ​​kartupeļi satur šķiedrvielas, C vitamīnu un citas uzturvielas – un kartupeļi joprojām ir dārzenis,” viņš teica.

"Mēs saņemam [certain] barības vielas no kartupeļiem, ko nevaram atrast baltajos rīsos vai makaronos," Līdzautors Pratiks Pokharels, doktora grāda kandidāts, pastāstīja Fox News Digital.

“Saņemam [certain] Barības vielas ir no kartupeļiem, ko mēs neatrodam baltajos rīsos vai makaronos, Fox News Digital pastāstīja līdzautors Pratiks Pokharels, doktorants.
(Getty Images)

“Mēs iegūstam citas uzturvielas no kartupeļiem, kuras mēs nesaņemam no baltajiem rīsiem vai makaroniem,” viņš teica.

Viņš teica, ka rafinētajos graudos ir maz dažu uzturvielu, piemēram, šķiedrvielu, tāpēc tie var izraisīt uztura trūkumus.

Zināt pētījuma robežas

Pētījumam bija daži ierobežojumi, tostarp tas, ka dalībnieku ēdienreizes bija pašas ziņotas un ka pētnieki mēra savu uzturu tikai vienā brīdī.

Buharels sacīja, ka atkārtoti uzņemtā uztura mērījumi sniegs precīzāku pilnvērtīga uztura novērtējumu.

Noklikšķiniet šeit, lai abonētu mūsu veselības biļetenu

Viņš arī teica, ka pētījums ir tikai perspektīvs pētījums, tāpēc tas nevar pierādīt cēloņsakarību starp dārzeņu ēšanu un diabētu, piemēram, liekot domāt, ka mazāk dārzeņu ēšana faktiski izraisa diabētu.

Nevajag vainot noteiktus pārtikas produktus — izprotiet kontekstu

“Cilvēki reti ēd ēdienu izolēti,” sacīja Buharels.

“Mums ir jāaplūko plašāks attēls, vienlaikus novērtējot saistību starp uzņemšanu ar uzturu un slimībām,” viņš piebilda.

Noklikšķiniet šeit, lai skatītu lietotni FOX NEWS

Viņš arī teica: “Ir svarīgi aplūkot pamatā esošo uztura modeli un pārtikas pārstrādes veidu, lai identificētu citus vainīgos, nevis vainotu vienu pārtiku.”

Angelica Johnson

"Tīmekļa praktizētājs. Sašutinoši pazemīgs ēdiena entuziasts. Lepns twitter advokāts. Pētnieks."

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Back to top