Daļējs Mēness aptumsums, Venera, Saturns un Jupiters — NASA padomi debesu novērošanai 2021. gada novembrī

Kas gaidāms novembrī? Saulrieta planētas, daļējs Mēness aptumsums un ziemas zvaigžņu atgriešanās.

No 6. līdz 11. novembrim vērojiet mēness slīdēšanu VeneraUn Saturns, Un Jupiters Pēc saulrieta dienvidos/dienvidrietumos. Jo īpaši, ja dodaties apskatīt 7. novembrī, jūs atradīsiet četras dienas veco mēness sirpi apmēram divus grādus no Venēras. Tam jābūt patiešām skaistam, tāpēc nepalaidiet to garām.

Debesu diagramma 7. novembrim Pēc saulrieta Venera parādās tikai divus grādus no pusmēness dienvidrietumos. Pateicība: NASA/JPL-Caltech

Un no šī brīža līdz decembra sākumam jūs redzēsiet, ka Jupiters un Saturns katru nakti nedaudz tuvojas Venerai.

Gaidāms daļējs Mēness aptumsums, kas notiks naktī no 18. uz 19. novembri, kad Mēness uz dažām stundām ieslīd Zemes ēnā. Ja laikapstākļi ļaus, aptumsums būs redzams no jebkuras vietas, kur mēness aptumsuma laikā parādīsies virs horizonta. Atkarībā no jūsu laika joslas tas notiks agri vai vēlu vakarā.

2021. gada novembra daļējs Mēness aptumsuma skats

Karte, kurā redzama daļējā Mēness aptumsuma redzamība no 18. līdz 19. novembrim. Tumši apgabali norāda uz lielāku redzamību. Pārbaudiet vietējo informāciju par redzamību jūsu tuvumā. Pateicība: NASA/JPL-Caltech

Tagad šī ir milzīga planētas teritorija, kurā varēs redzēt vismaz daļu no aptumsuma, ieskaitot Ziemeļameriku un Dienvidameriku, Austrumāziju, Austrāliju un Klusā okeāna reģionu. Tāpēc pārbaudiet, kad viņi to redz jūsu reģionā.

ASV austrumu krasta novērotājiem daļējs aptumsums sākas īsi pēc plkst.2:00, bet maksimumu sasniedz plkst.4. Novērotājiem rietumu krastā tas nozīmē, ka sāksies tikai pēc pulksten 23:00, maksimāli 1:00.

Daļēji Mēness aptumsumi var nebūt tik iespaidīgi kā pilni Mēness aptumsumi, kur Mēnesi pilnībā klāj Zemes ēna, taču tie notiek bieži.

Un tas nozīmē vairāk iespēju vērot smalkas izmaiņas mūsu Saules sistēmā, kas dažkārt notiek tieši mūsu acu priekšā.

READ  Meteorites since the beginning of the solar system may have carried water recently

Visu mēnesi, ja kavēsi un skatīsies uz austrumiem, pamanīsi, ka daži pazīstami biedri ir sākuši celties vēlu naktī. Ziemas ziemeļu debesīs atgriežas pazīstamas zvaigznes, kas paceļas vēlu naktī un sēž augstu dienvidos rītausmā.

Trojas asteroīdu debesu diagramma

Debesu diagramma parāda vairāku Trojas asteroīdu atrašanās vietas, kuras apmeklēs NASA nesen palaists kosmosa kuģis Lucy, kas ir pārāk vāji, lai tos redzētu bez liela teleskopa, taču to atrašanās vietas debesīs atrodas netālu no Pleiade zvaigžņu kopas. Pateicība: NASA/JPL-Caltech

Jūs atradīsit Plejādu zvaigžņu zvaigznāju, kas ved Vērsis Vērsis un mednieks Orions, kam seko debesu spožākā zvaigzne Sīriuss. Tas viss atgriežas, lai uzturētu mums kompāniju garajās ziemas naktīs šeit, ziemeļu puslodē. (Un tiem, kas dzīvo dienvidu puslodē, viņi pavada jums kompāniju īsākas naktis, jo pavasaris tur dod vietu vasarai.)

Jautra piezīme par Pleiādēm šajā mēnesī ir tāda, ka daudzi no astoņiem asteroīdiem, kurus apmeklēs NASA Lūsijas misija, atrodas šajā debesu daļā.

Lūsija kosmosa kuģa palaišana

Kosmosa kuģis Lucy startē no 41. kosmosa palaišanas kompleksa sestdien, 2021. gada 16. oktobrī, Kanaveralas zemesraga kosmosa spēku stacijā Floridā. Pateicība: NASA/Bills Ingalls

Kosmosa kuģis Lucy startēja 16. oktobrī savā 12 gadus ilgajā misijā, lai apmeklētu īpašu asteroīdu grupu, ko sauc par Trojas zirgiem. Viņiem ir kopīga Jupitera orbīta, viena grupa vada planētu, bet cita grupa seko tai.

Lūsija būs pirmā kosmosa misija, lai izpētītu šo unikālo asteroīdu grupu, sniedzot jaunu ieskatu mūsu Saules sistēmas veidošanā un agrīnajā vēsturē.

Angelica Johnson

"Tīmekļa praktizētājs. Sašutinoši pazemīgs ēdiena entuziasts. Lepns twitter advokāts. Pētnieks."

Atbildēt