2023. gadā tiks uzsāktas jaunas kosmosa misijas uz Mēnesi, Jupiteru un metālisku pasauli

Reģistrējieties CNN brīnumu teorijas zinātnes biļetenam. Izpētiet Visumu ar ziņām par pārsteidzošiem atklājumiem, zinātnes sasniegumiem un daudz ko citu.

CNN

Šis gads solās būt ārpus šīs pasaules, kad runa ir par kosmosa misijām, palaišanu un nākamajiem soļiem kosmiskajā izpētē.

2023. gadā NASA dosies ceļojumā uz metālisku pasauli, kosmosa kuģi uz Zemes nolaidīs vēl nebijušus asteroīdu paraugus, vēsturiska Mēness misija saņems savu apkalpi, un varēs palaist daudzas jaunas komerciālas raķetes.

tur Daudz ko gaidītSaskaņā ar NASA administratora Bila Nelsona teikto.

Vairāk pārsteidzošu atradumu no Webb teleskopsUn klimata misijas Tas mums pastāstīs vairāk par to, kā mūsu Zeme mainās, zinātne turpinās Starptautiskajā kosmosa stacijā, un revolucionāro attīstību aeronautikā, izmantojot X-59 Un X-57 Eksperimentālās lidmašīnas un pirmo astronautu izvēle, kas dosies uz Mēnesi vairāk nekā 50 un vairāk gadu laikā.

Tikmēr, Eiropas Kosmosa aģentūra Jūs uzsāksiet misiju uz Jupiteru un tā pavadoņiem, nosūtīsiet satelītu, lai izveidotu Visuma 3D karti un sāktu apmācīt jaunāko astronautu klasi, Kurā ietilpst astronauts ar fizisku invaliditāti.

Interaktīvi: 2022. gada labākās kosmosa fotogrāfijas

Šeit ir daži no kosmosa nosaukumiem, kurus varat sagaidīt šogad.

pagājušais gads , Atklāšanas uzdevums NASA Artemis programma tika uzsākta ar veiksmīgu testa lidojumu, kas nosūtīja bezapkalpes kosmosa kuģi vēsturiskā ceļojumā ap Mēnesi. Un, lai gan ir sagaidāms, ka programmas pirmais apkalpes lidojums — Artemis II misija — sāksies tikai 2024. gada pavasarī, sabiedrība drīzumā varēs uzzināt to laimīgo astronautu vārdus, kuri atradīsies uz klāja.

Kosmosa aģentūra jau ir samazinājusi savu astronautu apkalpi līdz domēnam 18 skolēni Piemērots Artemis Crew apzīmējumiem. Un pagājušajā mēnesī NASA amatpersonas paziņoja, ka paziņos par Artemis 2 apkalpi 2023. gada sākumā, tāpēc jaunumi varētu nākt jebkurā dienā.

Paredzams, ka Artemis II misija nosūtīs četrus cilvēkus ceļojumā ap Mēnesi un atpakaļ uz Zemi.

Nākamās misijas Artēmijs III mērķis būs pirmo reizi kopš Apollo programmas 20. gadsimtā nosēdināt astronautus uz Mēness.

READ  Brilles vai kontaktlēcu nēsāšana laika gaitā kaitē acīm ???

Lai gan šogad, iespējams, vairs nebūs neviena pilotējama Artemis lidojuma, NASA plāno izvietot robotizētus desantus uz Mēness, lai turpinātu pētīt Mēness reljefu un radiācijas vidi, kā arī meklētu resursus, ko varētu . Iegūts no Mēness un izmantots dziļākai kosmosa izpētei.

Programmas nosaukums ir Commercial Lunar Payload Services jeb CLPS, un tā balstās uz partnerattiecībām ar vairāk nekā desmit uzņēmumiem, kas īpaši strādā, lai izstrādātu savus Mēness nolaišanās aparātus.

Pirmā nolaišanās iekārta, kas lidos saskaņā ar šo programmu, varētu būt Pensilvānijā bāzētā Astrobotic ražotā iekārta, kas izmantos Peregrine mēness nolaišanās aparātu, lai iegūtu 11 zinātnes un izpētes instrumenti uz Mēness virsmas 2023. gada pirmajos mēnešos. Tas nolaidīsies pie Lacus Mortis, lielāka krātera Mēness tuvākajā pusē.

Saskaņā ar datiem 2023. gadā varētu tikt uzsāktas vēl trīs CLPS misijas NASA vietne.

Ļoti gaidītā Icy Moons Jupiter Explorer misija, kas pazīstama kā sulaTo plānots izdot laikā no 5. līdz 25. aprīlim.

ESA misija, kas startēja no Eiropas kosmosa ostas Franču Gviānā, trīs gadus pavadīs, lai padziļināti izpētītu Jupiteru un trīs tā ledus pavadoņus – Ganimēdu, Kalisto un Eiropu.

Tiek uzskatīts, ka visiem trim pavadoņiem zem ledus klātās garozas ir okeāni, un zinātnieki vēlas izpētīt, vai Ganimēda okeāns ir apdzīvojams.

Kad tas 2031. gada jūlijā sasniegs Jupiteru, kosmosa kuģis un 10 instrumentu grupa veiks 35 pārlidojumus gāzes gigantam un tā pavadoņiem. Daži no misijas mērķiem ietver izmeklēšanu, vai Jupitera sistēmā pastāv dzīvība, kā gāzes gigants veidoja pavadoņus un kā Jupiters izveidojās pats.

Boeing ir strādājis desmit gadus, lai izstrādātu kosmosa kuģi, kas spēj nogādāt astronautus uz Starptautisko kosmosa staciju un no tās, un ir sagaidāms, ka 2023. esi vispārīgs Ka šis jaunais kosmosa taksometrs beidzot ir gatavs doties.

Pēc gadiem ilgas kavēšanās un apstājušās attīstības kosmosa kuģis ar nosaukumu Starliner ir pabeidzis programmu Bezpilota testa misija maijā uz Starptautisko kosmosa staciju. Uzskatiet to par panākumu. NASA amatpersonas ir izvirzījušas savu mērķi 2023. gada aprīlis Pirmajai apkalpes palaišanai.

READ  Latvijas policija izmanto dronu tehnoloģiju

Kosmosa kuģis Boeing CST-100 Starliner tiek palaists bezapkalpes testa lidojumā 2022. gada 19. maijā.

Paredzams, ka Starliner papildinās NASA plānus nodot astronautu nogādāšanu Starptautiskajā kosmosa stacijā privātajam sektoram. SpaceX kapsula Crew Dragon jau veic šo misiju, un uzņēmuma mērķis ir nākamajā mēnesī sākt savu septīto kārtējo astronautu misiju. Kad Starliner sāks darboties, SpaceX un Boeing sadalīs pienākumus, cerot saglabāt pēc iespējas vairāk darbinieku Starptautiskajā kosmosa stacijā, pirms NASA nākamajā desmitgadē novecojošo kosmosa staciju aiziet pensijā.

Turpinot vienu no ievērojamākajām tendencēm kosmosa lidojumu jomā 2020. gados, ir sagaidāms, ka dažas jaunas komerciālās raķešu kompānijas palaidīs pilnīgi jaunas nesējraķetes, kas pilnībā pieder un tiek pārvaldītas.

Paredzams, ka SpaceX mēģinās pirmo reizi palaist orbitālo milzīgo kosmosa kuģi. Uzņēmums kādu dienu vēlas izmantot transportlīdzekli, lai uz Marsa novietotu pirmos cilvēkus, un NASA arī cer paļauties uz transportlīdzekli savā Artemis programmā.

Pirmais orbitālais kosmosa kuģis SpaceX SN20 ir redzams netālu no Boca Chica ciema Teksasas dienvidos 2022. gada 10. februārī.

Tiek izstrādātas arī divas citas spēcīgas komerciālas raķetes: The Vulcan Centaur, ko izstrādājusi United Launch Alliance, un New Glenn, kas ir miljardiera Džefa Bezosa kosmosa uzņēmuma Blue Origin produkts. Pašlaik ir gaidāma Vulcan raķetes pacelšanās 2023. gada sākums, savukārt Ņūglins var sākt savu ceļojumu kaut kad pēc tam. (Tomēr ņemiet vērā, ka jaunās raķetes ir bēdīgi slavenas ar grafikiem.)

Var iekļūt arī daudzas jaunas, mazākas raķetes, kas īpaši paredzētas vieglu pavadoņu nogādāšanai Zemes orbītā. Divi ASV bāzēti jaunuzņēmumi — Relativity un ABL Space Systems — varētu sākt gadu ar pirmajiem startiem, kas gaidāmi attiecīgi no Floridas un Aļaskas.

Akmeņu un augsnes plosts no Zemei tuvu stāvošā asteroīda Bennu šogad beidzot sasniegs galamērķi, kad NASA kosmosa kuģis OSIRIS-REx nomet to atpakaļ uz Zemi.

Kosmosa kuģis, NASA pirmā asteroīda parauga atgriešanas misija, iegāja vēsturē, kad tā bija 2020. gada oktobrī veiksmīgi savākts paraugs no Bennu.

Ozīriss Rekss Tas šūposies tuvu Zemei 24. septembrī Un parauga nomešana, kas satur 2,1 unci materiāla no Benno virsmas, Jūtas testu un treniņu diapazonā. Ja kosmosa kuģis joprojām ir vesels, tas dosies jaunā ekspedīcijā, lai pētītu citus asteroīdus.

READ  ISSP UL: uzlabota materiālu izpēte un tehnoloģiju pārnese

Paraugi atklās informāciju par mūsu Saules sistēmas veidošanos un vēsturi, kā arī par asteroīdiem, kas varētu būt pēdējā sadursmes kursā ar Zemi.

Pēc negaidītas kavēšanāsoktobrī ir paredzēts palaist pirmo NASA kosmosa kuģi, kas paredzēts metāliska asteroīda izpētei.

Misija Psyche dosies četrus gadus ilgā ceļojumā uz neizpētītu kartupeļu formas pasauli galvenajā asteroīdu joslā starp Marsu un Jupiteru. Misija pētīs ar minerālvielām bagātu asteroīdu, ko sauc arī par Psihi, kas uz zemes un kosmosa teleskopiem parādās tikai kā miglaina dūmaka.

Šajā ilustrācijā redzams, ka kosmosa kuģis Psyche lido pa tāda paša nosaukuma asteroīdu.

Neparastais objekts varētu būt metālisks kodols, kas palicis no planētas, vai pirmatnējās matērijas gabals, kas nekad nav izkusis, norāda NASA. Psihe varētu palīdzēt astronomiem uzzināt vairāk par mūsu Saules sistēmas veidošanos. Ja Psihei patiešām būtu kodols, tad tā pētīšana būtu kā ielūkošanās tādas planētas kā Zeme kodolā.

Programmatūras un aprīkojuma testēšanas kavēšanās dēļ misija nokavēja sākotnējo 2022. gada palaišanas logu. Misijas komanda ir palielinājusi savu darbinieku skaitu, lai pabeigtu pirmspalaišanas testēšanu.

Paredzams, ka 2023. gadā tiks uzsāktas dažādas citas misijas. NASA Troposfēras emisiju monitoringa misija piesārņojuma noteikšanai vai TEMPOkatru stundu mērīs piesārņojumu Ziemeļamerikā.

Aģentūra sadarbosies ar Japānas Aviācijas un kosmosa izpētes aģentūru un Eiropas Kosmosa aģentūru XRISM misijavai rentgena attēlveidošanas un spektroskopijas misija, lai pārbaudītu kosmiskos rentgena objektus.

Sadarbosies arī Eiropas Kosmosa aģentūra un NASA Eiklida uzdevums Izpētīt tumšo enerģiju, noslēpumainu un neredzamu enerģijas veidu, kas virza Visuma paātrināto izplešanos.

Stratosfēras astrofiziskais teleskops augstas spektrālās izšķirtspējas novērojumiem submilimetru viļņu garumā vai Astros misijano Antarktīdas palaidīs gaisa balonu, kas ir lielāks par futbola laukumu, lai izpētītu, kāpēc dažas galaktikas pārstāj veidot zvaigznes.

Viņš piezvanīja mazajam NASA satelītam Mēness celmlauzis Tas izmantos inovatīvus rīkus, lai apkopotu datus par ūdens daudzumu uz Mēness.

Angelica Johnson

"Tīmekļa praktizētājs. Sašutinoši pazemīgs ēdiena entuziasts. Lepns twitter advokāts. Pētnieks."

Atbildēt